lördag, augusti 23, 2008

En gång på en time

¡He vuelto!

Y no sola. Hace poco descubrí a una muy buena poeta (o sea: a mí me gusta!). Se llama Karin Boyle. Sueca....Un nuevo aire acá...Hope you like it!

Hun kan jag säga...

Hur kan jag säga om din röst är vacker.
Jag vet ju bara, att den genomtränger mig
och kommer mig att darra som ett löv
och trasar sönder mig och spränger mig.

Vad vet jag om din hud och dina lemmar.
Det bara skakar mig att de är dina,
så att för mig finns ingen sömn och vila
tills de är mina.



**

How can I tell whether your voice is beautiful.
All I know is that it penetrates me
And makes me tremble like a leaf
And tears me into shreds and makes me burst.

What do I know about your skin and your limbs.
It just upsets me so that they are yours,
That there will be no sleep or rest for me
Until they are mine.

Inga kommentarer: